Vent i percussió
Departament de vent i percussió
En general, els estudis d’un instrument en el Grau Elemental, representen una oportunitat única perquè l’alumnat desenvolupi les seves capacitats intrínseques a través d’una pràctica artística. L’estudi de la música, independentment de quin instrument es toqui, desenvolupa la personalitat i la capacitat de comunicació i expressió. El progressiu domini del llenguatge musical i la tècnica instrumental afavoreix el gaudi per la pràctica, tant sol/a com en grup. De la mateixa manera, augmenta l’autoestima en les pròpies capacitats i la comprensió de l’entorn sociocultural. S’afavoreix el rigor, la interpretació, l’expressió, la comunicació artística, el talent individual, l’hàbit d’estudi, les ganes de compartir experiències i coneixement, el plaer de descobrir, la curiositat, la perseverança, el saber escoltar, ser crític amb un mateix i amb l’entorn, tenir cura d’un instrument com a eina valuosa, adquirir l’hàbit d’expressar-se en públic; en definitiva, viure i expressar allò que cadascú té a dintre a través d’un llenguatge universal. Tots aquests ítems, suma d’experiències, valors o capacitats individuals són els que construeixen el corpus teòric i pràctic sobre el qual s’assenta la importància de l’estudi de la música en la nostra societat.
Segons el decret 322/1993, de 24 de novembre, article 2, els objectius generals en el Grau Elemental estableixen que, en acabar aquests estudis, l’alumne/a haurà d’haver assolit una sèrie de competències tant generals com relacionades amb la pràctica de l’instrument escollit.
1. Veure en l’instrument un mitjà d’expressió i una possibilitat idònia per gaudir de la música.
2. Conèixer les possibilitats de l’instrument escollit i tenir consciència de la qualitat del so que li és pròpia.
3. Adquirir una tècnica bàsica, amb independència i coordinació de moviments, a partir de l’experiència sensorial i d’una bona disposició corporal, còmoda, natural i distesa.
4. Relacionar la interpretació instrumental amb allò que es treballa en els diversos apartats de llenguatge musical.
5. Aconseguir una interpretació viva i expressiva, fruit de l’anàlisi de l’obra, la qual estigui d’acord amb l’estil i l’època de l’autor.
6. Disposar d’un repertori musical que inclogui cançons i obres tradicionals o d’autor, per interpretar individualment o en grup, adequat al nivell de qualitat d’execució a assolir, entès com a exponent de l’experiència estètica/musical.
7. Tenir la inquietud per ampliar coneixements sobre els autors, estils i entorn històric-cultural de les obres estudiades.
8. Tenir criteris de valoració i ser exigent amb el propi treball pel que fa a afinació, qualitat de so, tècnica instrumental i interpretació. Ser conscient de la importància de l’estudi diari, regular i ordenat, per poder progressar en l’aprenentatge de l’instrument.
9. Adquirir els hàbits de disciplina i col·laboració necessaris per poder gaudir de la interpretació conjunta amb altres instrumentistes.
10. Tenir i aplicar tècniques de memorització basades en l’anàlisi de l’obra i les peculiaritats tècniques de l’instrument.
11. Desenvolupar l’habilitat de tocar a vista.
12. Valorar i desenvolupar l’activitat creadora, la imaginació i la improvisació.
13. Tenir l’interès per conèixer els orígens, l’evolució de l’instrument i les obres més importants del seu repertori.
El departament de vent-percussió del Conservatori de Música de Girona (CMG) està compost pels següents instruments: trompa, trombó, trompeta, tuba, saxofon, flauta travessera, clarinet, fagot, oboè, percussió.
Per posar-se en contacte amb un professor de l’especialitat, cal posar la inicial del nom més el cognom. Per exemple: sbel@cmg.cat.
L’especialitat de trompa està dividida en sis cursos en el Grau Elemental. Al llarg dels diferents cursos els/les alumnes han de preparar un seguit de peces i participar en les diferents formacions del Conservatori i del departament pensades per al desenvolupament musical de l’estudiant.
En els dos primers cursos l’alumne/a ha de poder tocar com a mínim sis peces del repertori i participar en almenys dues audicions de les tres per curs. A segon, a més, ha de participar en un taller/audició de conjunt instrumental (amb els altres instruments de vent-metall: trompeta, trombó, tuba).
A tercer i quart ha de poder tocar com a mínim nou peces del repertori, sis de les quals de memòria, participar com a mínim en dues de les tres audicions per curs, i participar en un taller/audició a tercer i en un concert de la banda infantil a quart curs.
Cinquè i sisè són els cursos en els quals l’alumne/a ja comença a desenvolupar eines per a l’estudi autònom. La programació està dissenyada perquè l’alumne/a pugui estar preparat/da, si així ho desitja, per a la prova d’accés a Grau Professional. Com a mínim, en aquests dos cursos ha de preparar tres estudis, cinc peces (tres de memòria), una obra triada de la llista de les proves d’accés, i participar de dues audicions i un concert de la banda infantil com a mínim durant el curs acadèmic.
L’objectiu al finalitzar els sis cursos és que l’alumne/a gaudeixi de la música i assoleixi el nivell necessari per realitzar amb garanties l’examen per accedir als estudis de Grau Professional si ho desitja. La metodologia i el repertori seran adaptatius durant els cursos al desenvolupament individual, tarannà particular, gustos musicals, però procurant en tot moment complir amb uns mínims i que l’alumna/e aprengui i construeixi el seu coneixement musical i de instrument d’una manera sòlida i equilibrada.
David Canet i Castelló
TrompaRepertori
Programa de mínims del curs
- Repertori: 6 petites peces
- Participar en un mínim de 2 audicions durant el curs
Llistat de material
The Dale Clevenger French Horn Methods 1
Écouter, lire & jouer 1
Programa de mínims del curs
- Repertori: 6 petites peces de diferents llibres i de memòria
- Participar en un mínim de 2 audicions durant el curs.
- Participar en un mínim d’1 taller/audició de Conjunt instrumental.
Llistat de material
The Dale Clevenger French Horn Methods 1
Écouter, lire & jouer 1
Programa de mínims del curs
- Repertori: 9 peces de diferents llibres (6 de les quals de memòria)
- Participar en un mínim de 2 audicions durant el curs.
- Participar en un mínim d’1 taller/audició de Conjunt instrumental.
Llistat de material
The Dale Clevenger French Horn Methods 1
Écouter, lire & jouer 1
Programa de mínims del curs
- Peces: 9 peces de diferents llibres (6 de les quals de memòria)
- Participar en un mínim de 2 audicions durant el curs.
- Participar en un mínim d’1 concert de Banda infantil.
Llistat de material
The Dale Clevenger French Horn Methods 1
Écouter, lire & jouer 1
Aprende a tocar la trompa P. Wastall
Programa de mínims del curs
- Estudis: 3 estudis 1 dels quals triat del llistat de la prova d’accés al G.P.
- Repertori: 5 peces de diferents llibres, 3 de les quals de memòria.
- Obres: 1 peça triada del llistat de la prova d’accés al Grau professional.
- Participar en un mínim de 2 audicions durant el curs.
- Participar en un mínim d’1 concert de Banda infantil.
Llistat de material
The Dale Clevenger French Horn Methods 1
Écouter, lire & jouer 1
Aprende a tocar la trompa P. Wastall
Llistat de la prova d’accés al grau professional
A.A.V.V. Really Easy Jazzi’n About. Ed. Fabermusic. Triar una peça entre Dragonfly i Jitterbug
ALBURQUERQUE, Antoni. Quatre peces infantils. Ed. Periferia. Triar-ne una entre: “Mira els meus cents peus”, “Uy, quina trompada”.
BIGOT, Pierre. Prélude et Habanera. Ed. Gérard Billaudot.
DAMASE, Jean-Michel. Berceuse. Ed Alphonse Leduc.
PLOYHAR, James D. Caprice. Ed. Belwin-Mills.
PLOYHAR, James D. The Hunt. Ed. Belwin-Mills.
GHIDONI, Armando. Mississipi Souvenir. Ed. Alphonse Leduc.
HARRIS, Paul i SKIRROW, Andrew. The Associated Board of the Royal Schools of music.
TELEMANN, Georg Philipp. First movement: triste
MOZART, Wolfgang Amadeus. Contredanse en Rondeau
MAI, Peter. Miniatures núm. 9 i 10. Veb Friedrich Hofmeister Musikverlag Leipzig.
NIVERD, Lucien. Chant mélancolique. Ed. Billaudot.
NIVERD, Lucien. Complainte. Ed. Gérard Billaudot.
NIVERD, Lucien. Historiette Dramatique. Ed. Gérard Billaudot.
NIVERD, Lucien. Hymne.Chant mélancolique. Ed. Billaudot.
PERNOO, Jacques. Fantasie Breve. Ed. Alphonse Leduc.
PROUST, Pascal. Gamins d’Paris. Ed. Combre.
RIDOUT, Alan. Light & Shade núm. 3 Sunbeams. Ed. The Associated Board of the Royal Schools of music.
ROUGERON, Philippe. Petit Prélude. Ed. Gérard Billaudot.
SAINT JACOME. Andante and March. Ed. Kendor Music Inc.
SAINT-SAËNS, Camille. Romance, op. 36. Ed. Intern. Music Co.
SANZ, Gaspar. Españoleta. Ed. Boileau.
WASTALL, Peter. Aprende tocando la trompa. Ed. Mundimúsica Garijo.
PERGOLESI, Giovanni Battista. Canzonetta. Ed. Musicales.
Programa de mínims del curs
- Estudis: 3 estudis 1 dels quals triat del llistat de la prova d’accés al G.P.
- Repertori: 5 peces de diferents llibres, 3 de les quals de memòria.
- Obres: 1 peça triada del llistat de la prova d’accés al G.P.
- Participar en un mínim de 2 audicions durant el curs.
- Participar en un mínim d’1 concert de Banda juvenil.
Llistat de material
The Dale Clevenger French Horn Methods 1
Écouter, lire & jouer 1
Aprende a tocar la trompa, de P. Wastall
Primary Studies for the French Horn, d’A. Horner
Llistat de la prova d’accés al grau professional
A.A.V.V. Really Easy Jazzi’n About. Ed. Fabermusic. Triar una peça entre Dragonfly i Jitterbug
ALBURQUERQUE, Antoni. Quatre peces infantils. Ed. Periferia. Triar-ne una entre: “Mira els meus cents peus”, “Uy, quina trompada”.
BIGOT, Pierre. Prélude et Habanera. Ed. Gérard Billaudot.
DAMASE, Jean-Michel. Berceuse. Ed Alphonse Leduc.
PLOYHAR, James D. Caprice. Ed. Belwin-Mills.
PLOYHAR, James D. The Hunt. Ed. Belwin-Mills.
GHIDONI, Armando. Mississipi Souvenir. Ed. Alphonse Leduc.
HARRIS, Paul i SKIRROW, Andrew. The Associated Board of the Royal Schools of music.
TELEMANN, Georg Philipp. First movement: triste
MOZART, Wolfgang Amadeus. Contredanse en Rondeau
MAI, Peter. Miniatures núm. 9 i 10. Veb Friedrich Hofmeister Musikverlag Leipzig.
NIVERD, Lucien. Chant mélancolique. Ed. Billaudot.
NIVERD, Lucien. Complainte. Ed. Gérard Billaudot.
NIVERD, Lucien. Historiette Dramatique. Ed. Gérard Billaudot.
NIVERD, Lucien. Hymne.Chant mélancolique. Ed. Billaudot.
PERNOO, Jacques. Fantasie Breve. Ed. Alphonse Leduc.
PROUST, Pascal. Gamins d’Paris. Ed. Combre.
RIDOUT, Alan. Light & Shade núm. 3 Sunbeams. Ed. The Associated Board of the Royal Schools of music.
ROUGERON, Philippe. Petit Prélude. Ed. Gérard Billaudot.
SAINT JACOME. Andante and March. Ed. Kendor Music Inc.
SAINT-SAËNS, Camille. Romance, op. 36. Ed. Intern. Music Co.
SANZ, Gaspar. Españoleta. Ed. Boileau.
WASTALL, Peter. Aprende tocando la trompa. Ed. Mundimúsica Garijo.
PERGOLESI, Giovanni Battista. Canzonetta. Ed. Musicales.
L’especialitat de trombó està dividida en sis cursos en el Grau Elemental. Al llarg dels diferents cursos els/les alumnes han de preparar un seguit de peces i participar en les diferents formacions del Conservatori i del departament pensades per al desenvolupament musical de l’estudiant.
Els ítems que es treballen durant els tres primers cursos són la postura i subjecció, la respiració, posicions, sonoritat, emissió del so i articulació, mètode de treball, concert i audicions, treball de memòria, lectura. A quart, cinquè i sisè s’hi afegeixen l’augment de registre, treball d’escales i tonalitats, dinàmiques, afinació, velocitat i coordinació, capacitat autònoma, escriptura i invenció.
A primer i segon l’alumne/a haurà de tocar com a mínim sis petites peces i participar en dues audicions. A segon, a més, ha de participar en un taller/audició de conjunt instrumental. A tercer i quart curs ha de tocar nou peces (sis de memòria), dues audicions i una participació en el conjunt instrumental (tercer) i un concert de la banda infantil (quart).
A cinquè i sisè, com a mínim ha de realitzar tres estudis, un dels quals triat de la llista de la prova d’accés a Grau Professional, cinc peces (tres de memòria), una obra/peça triada de la llista de la prova d’accés a Professional, i participar de dues audicions i un concert amb la banda juvenil.
L’objectiu al finalitzar els sis cursos és que l’alumne/a gaudeixi de la música i assoleixi el nivell necessari per a realitzar amb garanties l’examen per accedir als estudis de Grau Professional si ho desitja. La metodologia i el repertori seran adaptatius durant els cursos al desenvolupament individual, tarannà particular, gustos musicals, però procurant en tot moment complir amb uns mínims i que l’alumna/e aprengui i construeixi el seu coneixement musical i de instrument d’una manera sòlida i equilibrada.
Josep Tro i Merino
TrombóRepertori
Metodologia
Take-Off! 1, de Jan Utbult
Blåsbus 1, de Jan Utbult
Brassini 1, de Claudia Schade
Bläser-Team 1, de Horst Rapp
Programa de mínims del curs
- Repertori: 6 petites peces.
- Participar en un mínim de 2 audicions durant el curs.
Metodologia
Bläser-Team 1, de Horst Rapp
Take-Off! 1, de Jan Utbult
Blåsbus 1, de Jan Utbult
Brassini 2, de Claudia Schade
Boosey Brass Method 1, de Chris Morgan
Programa de mínims del curs
- Repertori: 6 petites peces de diferents llibres i de memòria
- Participar en un mínim de 2 audicions durant el curs.
- Participar en un mínim d’1 taller/audició de Conjunt instrumental.
Metodologia
Bläser-Team 2, de Horst Rapp
Take-Off! 2, de Jan Utbult
Blåsbus 1, de Jan Utbult
Boosey Brass Method 1, de Chris Morgan
Zum Üben und Vorspielen 1, de Gerd Philipp
Programa de mínims del curs
- Repertori: 9 peces de diferents llibres (6 de les quals de memòria)
- Participar en un mínim de 2 audicions durant el curs.
- Participar en un mínim d’1 taller/audició de Conjunt instrumental.
Metodologia
Bläser-Team 2, de Horst Rapp
Posaune Bariton Euphonium 1, de Horst Rapp
Posaune lernen mit SpaB 1, de Horst Rapp
Take-Off! 2, de Jan Utbult
Blåsbus 2, de Jan Utbult
Boosey Brass Method 1, de Chris Morgan
Zum Üben und Vorspielen 1, de Gerd Philipp
1st Recital Series, de Curnow
Programa de mínims del curs
- Peces: 9 peces de diferents llibres (6 de les quals de memòria)
- Participar en un mínim de 2 audicions durant el curs.
- Participar en un mínim d’1 concert de Banda infantil.
Metodologia
Posaune Bariton Euphonium 2, de Horst Rapp
Posaune lernen mit SpaB 2, de Horst Rapp
Blåsbus 2, de Jan Utbult
Boosey Brass Method 2, de Chris Morgan
Zum Üben und Vorspielen 1, de Gerd Philipp
1st Recital Series, de Curnow
Llistat de la prova d’accés al grau professional
Escuela Moderna Trombón de varas. 1, de M. Badia
Suplementary Studies, de R. M. Endresen
Evocación, de M. Badia
Complainte, de P. Gabaye
Canzone, de Galiègue-Dupin
Manège, de Galiègue-Dupin
Programa de mínims del curs
- Estudis: 3 estudis 1 dels quals triat del llistat de la prova d’accés al G.P.
- Repertori: 5 peces de diferents llibres, 3 de les quals de memòria.
- Obres: 1 peça triada del llistat de la prova d’accés al Grau professiona
- Participar en un mínim de 2 audicions durant el curs.
- Participar en un mínim d’1 concert de Banda infantil.
Metodologia
Posaune Bariton Euphonium 2, de Horst Rapp
Posaune lernen mit SpaB 2, de Horst Rapp
Posaune lernen mit SpaB 3, de Horst Rapp
Blåsbus 3, de Jan Utbult
Boosey Brass Method 2, de Chris Morgan
Zum Üben und Vorspielen 2, de Gerd Philipp
1st Recital Series, de Curnow
Llistat de la prova d’accés al grau professional
Escuela Moderna Trombón de varas. 1, de M. Badia
Suplementary Studies, de R. M. Endresen
Evocación, de M. Badia
Romanza sin palabras, de M. Badia
Serenata espanyola, de M. Badia
Prière, de R. Clèrise
Poème, de R. Clèrise
Programa de mínims del curs
- Estudis: 3 estudis 1 dels quals triat del llistat de la prova d’accés al G.P.
- Repertori: 5 peces de diferents llibres, 3 de les quals de memòria.
- Obres: 1 peça triada del llistat de la prova d’accés al G.P.
- Participar en un mínim de 2 audicions durant el curs.
- Participar en un mínim d’1 concert de Banda juvenil.
L’especialitat de trompeta està dividida en sis cursos en el Grau Elemental. Al llarg dels diferents cursos els/les alumnes han de preparar un seguit de peces i participar en les diferents formacions del Conservatori i del departament pensades per al desenvolupament musical de l’estudiant.
Entre els objectius generals de l’assignatura es treballarà la memòria, l’oïda, els diversos estils, l’autoaprenentatge i l’autoavaluació, el treball col·lectiu, la disciplina, l’hàbit d’estudi, la creativitat, la improvisació, el transport, les tècniques de lectura o la tècnica i motricitat: embocadura, cicle respiratori, tessitura, escales, vocalització/flexibilitat, digitació.
Es tindrà cura de fomentar l’hàbit d’estudi, clau per assolir una motivació intrínseca que porti l’alumne/a a esdevenir músic i instrumentista, així com ajudar a desenvolupar les pròpies habilitats cognitives, motrius i de control de les emocions. A més, es valorarà positivament participar d’experiències amb finalitat educativa (classes, concerts, activitats) a través de les eines que ofereix l’aula i el Conservatori (solista, grup de l’aula de trompeta, banda de trompetes, banda juvenil).
Els 2 primers anys es tindrà en compte l’aspecte maduratiu de l’alumne/a pel que fa al seu procés físic (dentició, musculatura). Per tant la pedagogia estarà basada en la sensibilització a través de l’ús de repertori.
L’objectiu final en acabar els sis anys d’estudis és que l’alumne/a sigui capaç d’interpretar en públic repertori de la prova d’accés a Grau Professional. El camí per assolir aquest nivell, però, serà respectant les necessitats particulars i desenvolupament individuals.
L’objectiu al finalitzar els sis cursos és que l’alumne/a gaudeixi de la música i assoleixi el nivell necessari per a realitzar amb garanties l’examen per accedir als estudis de Grau Professional si ho desitja. La metodologia i el repertori seran adaptatius durant els cursos al desenvolupament individual, tarannà particular, gustos musicals, però procurant en tot moment complir amb uns mínims i que l’alumna/e aprengui i construeixi el seu coneixement musical i de instrument d’una manera sòlida i equilibrada.
Daniel Gallostra i Montells
TrompetaRepertori
Durant aquests primers dos cursos solen succeir el màxim de canvis de dentició. Per tal de no malmetre la formació de les noves dents ni malformar l’“embocadura de trompetista” (que comencem a construir) el menys important serà la quantitat de repertori que toqui l’alumnat. El que prioritzarem, doncs, en aquests primers estadis serà:
- una sensibilització musical orientada cap a l’instrument amb l´ús del repertori
- la presentació d’unes bases per a començar a “ser músic” més que no pas encara a “ser instrumentista”
Es treballa (de memòria):
BlasBus 1 i 2
Take Off 1 i 2
Up We Go (recull petites peces amb piano)
Clàssics Preferits (repertori no trompetístic)
Hits de la trompeta
Altres: a la carta
Es treballa (de memòria):
BlasBus 1 i 2
Take Off 1 i 2
Up We Go (recull petites peces amb piano)
Beginning Trumpet Solos (recull d’obres)
Trumpet Star 1 (recull d’obres)
Clàssics Preferits (repertori no trompetístic)
Altres: a la carta, Jo toco la trompeta, Bases Total
Repertori GAT: 2 i 3 veus
Repertori BAT: 4 veus
Es treballa (de memòria):
Beginning Trumpet Solos (recull d’obres)
Trumpet Star 1 (recull d’obres)
Clàssics Preferits (repertori no trompetístic)
Altres: a la carta, Jo toco la trompeta, Bases Total
Repertori GAT: 2 i 3 veus
Repertori BAT: 4 veus
Obres prova d’accés
Estudis prova d’accés
L’especialitat de tuba/bombardí està dividida en sis cursos en el Grau Elemental. Al llarg dels diferents cursos els/les alumnes han de preparar un seguit de peces i participar en les diferents formacions del Conservatori i del departament pensades per al desenvolupament musical de l’estudiant.
L’objectiu al finalitzar els sis cursos és que l’alumne/a gaudeixi de la música i assoleixi el nivell necessari per a realitzar amb garanties l’examen per accedir als estudis de Grau Professional si ho desitja. La metodologia i el repertori seran adaptatius durant els cursos al desenvolupament individual, tarannà particular, gustos musicals, però procurant en tot moment complir amb uns mínims i que l’alumna/e aprengui i construeixi el seu coneixement musical i de instrument d’una manera sòlida i equilibrada
Xavier Molina i Calatayud
TubaRepertori
Bombardí
Aprende tocando el bombardino (Peter Wastall): Unidad de la 1 a la 8 i els estudis de recapitulació.
Escuchar, leer y tocar bombardino (vol. 1): Unitats de la 1 a la 10.
Supplementary studies (R. M. Endressen): Del 1 al 8 i el 10.
Tuba
Learn As You Play Tuba (Peter Wastall): Unidad de la 1 a la 8 i els estudis de recapitulació.
First book of practical studies for tuba (R. W. Getchell): De 1 a 29 i dels exercicis de tècnica, l’escala de sib Major, do Major i mib Major I els seus respectius exercicis.
Supplementary studies (R. M. Endressen): Del 1 al 9.
Bombardí
Aprende tocando el bombardino (Peter Wastall): Unidad de la 8 a la 15 i estudis de recapitulació.
Escuchar, leer y tocar bombardino (vol. 1): Unitats de la 10 a la 20.
Supplementary studies (R. M. Endressen): Del 9 al 25.
Tuba
First book: del 30 al 60, amb els exercicis de tècnica i les escales de Fa, Reb, Lab Major i els de l’escala cromàtica.
Supplementary studies (R. M. Endressen): Lliçons de la 9 a la 20.
Learn As You Play Tuba (Peter Wastall): Unidad de la 8 a la 15 i els estudis de recapitulació.
Preparar 3 cançons de memòria de les que estan acordades pels professors per cada curs i 2 obres a tercer curs i 3 obres a quart curs, ordenades per dificultat, d’entre:
Tuba
Un somni (Miguel Àngel Calvo)
Les hores (Hilari García)
Hoquetus (Juan Vidal)
Bocanegra (Manuel Soler)
Sonatina de invierno (Rosana Cano)
Bombardí
Balada
Euphonica (Juan Carlos Sempere)
October tango (Lisa-Jane Roberts)
Així que es despertarem (Ximo Cano)
Ferripe (Ximo Cardona)
Pasatiempos (Elena Garcia)
Tuba
Second book: del 61 al 88.
Supplementary studies (R. M. Endressen): Lliçons de la 20 a la 35.
Learn As You Play Tuba (Peter Wastall): De la unitat 16 al final.
Arban’s per a tuba (Wesley Jacobs): exercicis d’escales majors fins a 3 bemolls i Sol Major; 5 primers exercicis del capítol d’escales cromàtiques.
Bombardí
Aprende tocando el bombardino (Peter Wastall): Unidad de la 16 al final.
Supplementary studies (R. M. Endressen): Lliçons de la 26 a la 38 (excepte 34).
Escuchar, leer y tocar bombardino (vol. 2): Unitats de la 1 a la 10.
Arban: Exercicis d’escales majors fins a 3 bemolls i Sol Major; 5 primers exercicis del capitol d’escales cromàtiques.
Mètode Miguel Badía (vol. 1): Capítol de les síncopes. exercicis del 1 al 5; Estudis fins a 3 bemolls i 1 sostingut
Bombardí
Supplementary studies (R. M. Endressen): Lliçons de la 39 a la 45 i la 34.
Escuchar leer y tocar bombardino (vol. 2): Unitats de la 10 a la 20.
Arban: Exercicis d’escales Majors fins a 4 bemolls i 3 sostinguts; exercicis d’escales menors fins a 3 alteracions; fins l’exercici 9 del capítol d’escales cromàtiques
Mètode Miguel Badía (Vol. 1): Capítol de les síncopes, exercicis del 5 al 8; estudis fins a 4 bemolls i 3 sostinguts
Tuba
Second book: del 89 fins el 114.
Supplementary studies (R. M. Endressen): Lliçons de la 39 a la 45 i la 34.
Arban’s per a tuba: exercicis d’escales Majors fins a 4 bemolls i 3 sostinguts; exercicis d’escales menors fins a 3 alteracions; fins l’exercici 9 del capítol d’escales cromàtiques.
Durant el 5è i 6è curs s’estudiaran 3 obres per curs, i en el cas que l’alumne/a vulgui fer la prova a grau professional, durant els últims dos mesos de 6è es treballaran les 6 obres.
Tuba
Dança dels gambosins (Ximo Cano).
Tracalatrac (Ximo Cano)
Balada (Hilari García)
Bagatelles For Tuba (Gordon Jacobs)
Marxa del oso
Tulip
His majesty the tuba
Bombardí
Eneas (Rubén Jordán)
Lied (Samuel Manzanas)
Tarantel·la (Hilari Garcia)
Calitja d’estiu (Hilari Garcia)
Dibardom (Jose Vicente Asensi)
Temps (Mónica Oliver)
Tubària
Gammi Si Do
Sonata en fa menor (Marcello)
L’especialitat de saxofon està dividida en sis cursos en el Grau Elemental. Al llarg dels diferents cursos els/les alumnes han de preparar un seguit de peces i participar en les diferents formacions del Conservatori i del departament pensades per al desenvolupament musical de l’estudiant.
En els dos primers cursos no hi ha un temari concret, ja que el contingut de l’assignatura s’adapta a l’evolució de l’alumne/a, tant pel que fa a les seves característiques físiques com a la seva capacitat de concentració.
En els següents cursos, de tercer a sisè, es treballen progressivament aspectes de l’instrument com la respiració diafragmàtica, la correcta posició del cos, el sosteniment de l’instrument, l’embocadura i emissió del so, l’articulació, digitació, la improvisació o el repertori.
L’avaluació serà continua, tenint en compte l’evolució, rendiment setmanal i les audicions trimestrals. Es valorarà la interpretació, l’autocontrol en públic, la memorització, la bona posició del cos, la lectura a vista, la interpretació en conjunt amb altres músics o saber corregir l’afinació.
L’objectiu al finalitzar els sis cursos és que l’alumne/a gaudeixi de la música i assoleixi el nivell necessari per a realitzar amb garanties l’examen per accedir als estudis de Grau Professional si ho desitja. La metodologia i el repertori seran adaptatius durant els cursos al desenvolupament individual, tarannà particular, gustos musicals, però procurant en tot moment complir amb uns mínims i que l’alumna/e aprengui i construeixi el seu coneixement musical i de instrument d’una manera sòlida i equilibrada.
Repertori
No hi ha un temari concret, degut a la edat, el treball i evolució dependrà de les característiques físiques i capacitat de concentració de l’alumnat.
“L’Alphabet du Saxophoniste” de Hubert Prati, del núm. 1 al 50.
“50 Etudes faciles et progressives” de Guy Lacour, Vol. 1, núm. 1 al 3.
“Techni-Sax” de G. Sennon, núm. 1 i 2. Escales i arpegis majors de Do, Sol i Fa de memòria (en tota l’extensió de l’instrument utilitzant el digitat adequat i amb les articulacions combinades).
Obres per saxòfon Eb i piano:
“Seven easy dances” de Paul Harris. Ed. Boosey & Hawkes, 1986. Set petites peces curtes i molt fàcils pels debutats més petits. Màxim un sostingut, un bemoll i extensió d’una octava.
“La sauge” d’André Ameller. Ed. Lemoine, 1973. Peça tonal, moderato 2/4. Ritmes: blanques, negres, corxeres. Moltes lligadures de dues notes. Sol major, extensió de Fa greu a Re agut, notes accidentals Sol sostingut i Re sostingut.
“Chanson dans la rue” de Francine Aubin. Ed. Robert Martin, 1986. Compas 3/4. Ritmes: blanques, negres, corxeres, negres amb punt-corxera. Extensió del Re greu al Do agut.
“Gentiment” de Lucien Blin. Ed. Philippo, 1961. Dues parts: andante i més mogut, amb senyal de coda a 2/4. Ritmes: blanques, negres, corxeres. Frases lligades i picades. Alguns accents.
Obres per saxòfon Bb i piano:
“Le berger rêve” de Félix Antonini. Ed. Billaudot. Tres parts enllaçades, forma ABA. Andante 3/4, la negra=63. Ritmes simples binaris. Extensió del Sol mig al Sol agut.
“Panurge” d’André Modeste Grétry. Ed. Leduc, 1974. Allegretto, la negra=84. Ritmes: blanques, negres. Extensió del Sol mig al Sol agut.
“Tendre Mélodie” de Guy Lacour. Ed. Billaudot, 1977. Andantino, 2/4, la negra=72. Un sostingut a l’armadura. Ritmes: blanques, negres, corxeres i un contratemps. Frases lligades i picades. Extensió del Re greu al Re agut. Les repliques del piano estan escrites en lletra petita.
“La sauge” d’André Ameller. Ed. Lemoine, 1973. Peça tonal, moderato 2/4. Ritmes: blanques, negres, corxeres. Moltes lligadures de dues notes. Do major, extensió de La greu a Do agut, notes accidentals Do sostingut, Si bemoll i Sol sostingut.
Escales i arpegis majors fins a quatre alteracions de memòria (en tota l’extensió de l’instrument utilitzant el digitat adequat i amb les articulacions combinades).
“L’Alphabet du Saxophoniste” de Hubert Prati, del núm. 50 al final.
“50 Etudes faciles et progressives” de Guy Lacour, Vol. 1, núm. 4 al 8.
“Techni-Sax” de G. Sennon, núm. 3 i 4.
Obres per saxòfon Eb i piano:
“Valse lente” de Raymond Alessandrini. Ed. Billaudot, 1990. La negra=80. Alteracions: Fa sostingut a l’armadura i nombroses alteracions accidentals. Ritmes binaris. Frases amb legato. Extensió del Re greu al Re agut.
“Cinq pièces faciles” Op. 138 de Jean Absil. Ed. Lemoine, 1969. 1r moviment: Badinerie, allegretto 2/4, un bemoll; 2n moviment: Chant des marins, andantino 6/8; 3r moviment: Parade, allegro moderato 2/4, un sostingut, 4t moviment: Spleen, andante 6/8; 5è moviment: Joyeux départ, vivo 2/4.
“Petit Chanson” de Jean Bouvard. Ed. Billaudot, 1982. Allegretto 2/4, la negra=100, cadença en 3/4. Dos bemolls a l’armadura. Ritmes: negres, corxeres, tresets de corxeres, tresets de semicorxeres.
“Wales Song” de Jean-Clément Jollet. Ed. Billaudot, 1987. 3/4, la negra=66 a 72. Amb La menor pel saxòfon.
Obres per saxòfon Bb i piano:
“Suite d’Orchesre en ut” de Johann Sebastian Bach. Ed. Leduc (Les classiques du saxophone, 71). Bourré, allegro, moderato. La blanca=116. Dos sostinguts i un bemoll a l’armadura.
“Frédéri” de Francine Aubin. Ed. Robert Martin, 1991. Un sol moviment amb compas 4/4. La negra=72. Ritmes i articulacions molt variats. Alteracions accidentals: dos sostinguts, extensió del Fa primer espai al Mi agut.
“Mélopée” de Jacques Ibert. Ed. Lemoine, 1973. Très modéré 3/4, la negra=63. Nombrosos canvis de compas. Ritmes variats. Extensió del Re bemoll greu al La de la primera línea addicional.
“Évasion” de Michel Mériot. Ed. Combre, 1990 (Col·lecció Horizon). 3/4, la negra=100. Ritmes simples: negra amb punt-corxeres, corxeres. Frases amb legato. Hi ha una petita cadença (sense compàs). Un sostingut a l’armadura. Extensió del Re greu al Mi agut.
Escales i arpegis triades en totes les tonalitats majors i menors de memòria (en tota l’extensió de l’instrument utilitzant el digitat adequat i amb les articulacions combinades).
“50 Etudes faciles et progressives” de Guy Lacour, Vol. 1, núm. 9 al final.
“24 Etudes melodiques” de Verroust, Vol. 1.
“Techni-Sax” de G. Sennon, núm. 5 al 10.
Obres per saxòfon Eb i piano:
“Lírico” d’André Ameller. Ed. Philippo, 1969. Assai lento espresivo 3/4. Ritmes i articulacions variats. Fa sostingut a l’armadura, Do sostingut i Fa sostingut accidentals. Extensió del Re greu al Mi agut.
“Chassé-croisé” de Raymond Alessandrini. Ed. Billaudot, 1990. Peça neoclàssica. La negra=80 espressiu, després canvi de moviment i passa a 100, ràpid i lleuger. Tres sostinguts a l’armadura. Ritmes i articulacions variats. Extensió del Do greu al Fa agut.
“Chanson Modale” de Guy Lacour. Ed. Billaudot, 1992. Andantino 2/4, la negra=69. Frases en legato. Passatge més animat, la negra=84 amb semicorxeres. Tornada al tema inicial amb una altra articulació. Ritmes binaris. Extensió del Do greu al Mi agut.
“Chant Corse” de Henri Tomasi. Ed. Leduc, 1932. Estudi melòdic escrit per una veu de tesitura mitja i transcrita per l’autor. Un moviment andantino, la blanca=60.
Obres per saxòfon Bb i piano:
“Lírico” d’André Ameller. Ed. Philippo, 1969. Assai lento espresivo 3/4. Ritmes i articulacions variats. Extensió del Re sostingut greu al Re agut.
“Prélude et rengaine” de Pierre-Max Dubois. Ed. Billaudot, 1972. 1r moviment: Lent 4/4, la negra=56; 2n moviment: Vif 3/4, la blanca amb punt=66. Ritmes binaris. Extensió del Si greu al Si agut.
“Chanson Modale” de Guy Lacour. Ed. Billaudot, 1992. Andantino 2/4, la negra=69. Frases en legato. Passatge més animat, la negra=84 amb semicorxeres. Tornada al tema inicial amb una altra articulació. Ritmes binaris. Extensió del Do sostingut greu al Fa agut.
“Andante et allegretto” de René Gaudron. Ed. Billaudot, 1967. 1r moviment: Andante, moviment de vals lent, la negra=100. Ritmes simples, frases amb legato i dos sostinguts a l’armadura. 2n moviment: Allegretto, la negra=116. Extensió del Mi greu al Do sostingut agut. Música agradable, malgrat l’absència de picat.
“Les games” de Jean-Marie Londeix (utilitzant el digitat adequat i amb les articulacions combinades).
Arpegis de sèptima de dominant.
“48 Etudes” de W. Ferling, núm. Impars de l’1 al 23 (inclosos).
“Etudes d’après Samie” de Marcel Mule.
“Top tones for the saxophone” de Sigur Rascher, Pàg. 12, exercicis de l’1 al 8.
Obres per saxòfon Eb i piano:
“Tableaux Aquitains: Le traverseur de Lades” de Jean-Marie Londeix. Ed. Leduc, 1974. Modéré 6/8 i 9/8 curt però complert. Ritmes diversos, lligats i picats. Extensió del Do greu al Fa agut.
“Belle province: Pointe-au-pic” d’André Ameller. Ed. Leduc, 1973. Moderato 3/4. La negra=108-112. Alternança de corxeres i tresets en diferents articulacions, normalment picat. Cinc sostinguts a l’armadura. Extensió del Do sostingut greu al Mi sostingut agut.
“Spiritual et dance exotique” de Jean Avignon. Ed. Billaudot, 1967. 1r moviment: Andantino cantabile, la negra=80; 2n moviment: Très rythmé, la blanca=84. Es una peça per treballar els diferents i nombrosos signes d’accentuació. Extensió del Re greu al Do agut.
“Pastourelle” de Jean Bouvard. Ed. Billaudot. Un sol moviment Andantino 6/8. La negra amb punt = 68. Frases expresives en legato. Petita cadença al final. Extensió del Do greu al Mi agut.
“L’Âge d’Or” de Jacques Ibert. Ed. Leduc, 1956. Extret de “Le Chevalier errant”. Molt musical amb passatges legato amb semicorxeres. No hi ha picat.
Obres per saxòfon Bb i piano:
“Vocalise” d’Albert Roussel. Ed. Lemoine, 1973. Moderato 5/8 i 2/4. La corxera=152. Dos sostinguts a l’armadura amb ritmes i articulacions variats.
“Belle province: Pointe-au-pic” d’André Ameller. Ed. Leduc, 1973. Moderato 3/4. La negra=108-112. Alternança de corxeres i tresets en diferents articulacions, normalment picat. Dos sostinguts a l’armadura. Extensió del Re greu al Mi agut.
“In Arcadie (Fantasie pastorale)” de Jules Demersseman. Ed. Molenaar, 1970. Cinc parts: Andante 3/4, Allegretto 2/4, Andantino Poco agitato 12/8, tornada al primer moviment i un Allegro en forma de Coda.“Epitaph to John Coltrane” OP. 86, d’Aubert Lemeland. Ed. Billaudot. 1r moviment: Andante espressivo, la negra=54; 2n moviment: Vivo e ritmico 3/8 i 5/8 alternats, la negra amb punt =96 (amb negres i corxeres); 3r moviment: Lento espressivo, la negra=63.
L’especialitat de flauta travessera està dividida en sis cursos en el Grau Elemental. Al llarg dels diferents cursos els/les alumnes han de preparar un seguit de peces i participar en les diferents formacions del Conservatori i del departament pensades per al desenvolupament musical de l’estudiant.
Al finalitzar els sis cursos l’alumne/a ha de poder tenir un bon nivell i controlar aspectes com la postura, la respiració, l’articulació, el so, l’afinació o la creativitat. A més, ha de fer les audicions amb públic al finalitzar el trimestre, haver tocat al llarg dels sis anys amb diversos estils a través dels estudis i peces, i tocar amb conjunt amb altres flautistes (conjunt).
Cal assenyalar que l’evolució i el progrés de l’alumne/a ve marcada per diversos factors en el seu desenvolupament físic i psicosocial, per la qual cosa es té en compte com s’arriba al final de sisè. La metodologia i el repertori seran adaptatius durant els cursos al desenvolupament individual, tarannà particular, gustos musicals, però procurant en tot moment complir amb uns mínims i que l’alumna/e aprengui i construeixi el seu coneixement musical i de instrument d’una manera sòlida i equilibrada.
L’objectiu principal és que l’alumne/a estigui preparat/da per a poder realitzar amb condicions, si ho desitja, la prova d’accés a Grau Professional, a més de gaudir de la música i l’aprenentatge de l’instrument durant els sis cursos d’elemental.
Séverine Rospocher
Flauta TravesseraRepertori
Mètodes
La flûte traversière, vol. 1, d’I. Ory
A beginner’s book for the flute, vol. 1, de T. Wye
Spiel und arbeitbuch, d’A. Stahl
Obres
Cançons populars
La fête forraine, de G. Meunier
Cantos, de P.Proust
Un hibou chou, de P.Proust
Conjunt
Conjunto instrumental, de Z. Nömar
Mètodes i estudis
La flûte traversière, vol. 1, d’I. Ory
La flûte traversière, vol. 2, d’I. Ory
Les cahiers de la flûte, vol. 1, de N. Brochot
Spiel und arbeitbuch, d’A. Stahl
Symphonic études, de P. Proust
Flute scale workbook, de S. Hunt
Obres
4 pièces faciles, d’E. Bozza
Un petit oiseau dans le jardin, de C. H. Joubert
5 peces fàcils (algunes), de N. Rota
Sonatina núm. 1 en Fa M, de J. Hook
Three easy sonatas., de J. B. Vanhal
Berceuse, d’I. Albéniz
L’automate, de G. Grognet
Chanson de Gautier, de C. H. Joubert
Menthe à l’eau, d’A. Carlin
Le petit ponney, de B. Fleurette
Conjunt
Werke von Bartók und Kodály für Flöte und Klavier, de B. Bartók/Z. Kodály
“Ce qui cause mon tourment...”, de C. H. Joubert
Conjunto instrumental, de Z. Nömar
Mètodes i estudis
La flûte traversière, vol. 2, d’I. Ory
La flûte traversière, vol. 3, d’I. Ory
Célèbre méthode complète de flûte, vol. 1, de H. Altés
50 études mélodiques, Op. 4, llibre 1, de J. Demersseman
18 petites études rythmiques, de C. Cheret
Études mignonnes, Op. 131, de G. Gariboldi
Obres
Pauvre petite pomme, de C. H. Joubert
Early hungarian dances, de F. Farkas
Le petit chevrier corse, de H. Tomasi
Le petit nègre, de C. Debussy
Air et dance, de C. Le Flemming
Sonatina, de J. Pál
Sérénade, de G. Pierné
9 norvegian folkbsongs, de E. Grieg
4 divertissements, de J. M. Damase
Early hungarian dances from the XVIIe century, de F. Farkas
Conjunt
12 Walzer, de G. Rossini
Emeraude et rubis, de E. Lejet
Sakura, de F. Michael
L’especialitat de clarinet està dividida en sis cursos en el Grau Elemental. Al llarg dels diferents cursos els/les alumnes han de preparar un seguit de peces i participar en les diferents formacions del Conservatori i del departament pensades per al desenvolupament musical de l’estudiant.
En el primer curs, a causa de la manca de desenvolupament corporal, l’alumnat s’inicia amb la flauta de bec. En els següents cursos l’objectiu general és que l’alumne/a assoleixi la capacitat tècnica i interpretativa per poder gaudir de la música, el seu instrument, i pugui estar preparat/da per realitzar la prova d’accés, si ho desitja.
Durant aquests cinc cursos es té cura de treballar la coordinació tècnica, posició corporal adequada, desenvolupament de la respiració diafragmàtica, treball d’embocadura (flexibilitat i emissió del so), repertori adequat al desenvolupament de l’alumne/a, creativitat, afinació, articulació, paràmetres interpretatius, improvisació, digitació. A més, s’ha de fomentar l’hàbit d’estudi, l’actuació en públic, el coneixement històric i conceptual de l’instrument, l’hàbit d’escoltar música per a l’instrument i realitzar música amb altres companys.
L’objectiu al finalitzar els sis cursos és que l’alumne/a gaudeixi de la música i assoleixi el nivell necessari per a realitzar amb garanties l’examen per accedir als estudis de Grau Professional si ho desitja. La metodologia i el repertori seran adaptatius durant els cursos al desenvolupament individual, tarannà particular, gustos musicals, però procurant en tot moment complir amb uns mínims i que l’alumna/e aprengui i construeixi el seu coneixement musical i de instrument d’una manera sòlida i equilibrada.
Elvira Querol i Querol
ClarinetRepertori
Per motius de desenvolupament corporal, durant aquest primer curs la majoria de l’alumnat farà flauta de bec.
Estudis
G. Dangain: L’A.B.C. du jeune clarinettiste (1r volum), Gérard Billaudot. De la lliçó 1 a la 4
J. Boerstoel, J. Kastelein: Escuchar, leer & tocar, De haske. De la unitat 1 a la 8
Obres
P. Harris: Party time!, ABRSM Publishing. “On the sea”; “Royal procession”; “Ghostly Mormoringes”; “Serenade for Esther”; “Cup of tea”; “Hedgehog”
R. Manz: Die fröhliche klarinette, Schott. Cançons núms. 1, 3, 4, 6 i 7
Cançons populars
El despertador
Pedra, pedreta
La lluna, la pruna
Els titelles
Campaneta la ning ning
Plou i fa sol
Cargol, treu banya
El gegant del pi
Els reis de l’orient
El dijous llarder
Què hem menjat?
No n’estic amiga
Cançó del pescador
Rac, rac
Sol, solet
Per tot sants castanyes
Ara ve Nadal
Arri, tatanet
Bim, bom
Ball manetes
Surt sol, solet
Cinc pometes té el pomer
Cada dia al dematí
Música de cambra: Duets, Trios i Quartets
R. Manz: Duets,Trios i Quartets núms. 2, 8 i 9, Schott
P. M. Dubois: Duet núm. 1, Billaudot
Mecanisme i tècnica
Escales majors i menors (de memòria) fins a una alteració (Dues octaves)
Estudis
G. Dangain: L’ABC du jeune clarinettiste (1r vol.), Billaudot. De la lliçó 5 a la 15
Obres
J. Lancelot, H. Classens: La clarinette classique (vol. A), Combre. Del núm. 1 al 13.
P. Harris: Party Time!, ABRSM Publishing. “Pony and Trap”; “Golden Hill”; “Tea Cakes and Cream”; “Merlin’s Cave”; “Monsters”; “Tractor”; “Harlequin”; “Calm Waters”; “March of the Clarinet Teachers”
J. Lanning: Making The Grade 1/2, Chester Music. Fins a “O no, John!”
J. Davies, P. Reade: First Book of Clarinet Solos, Faber Music. Del núm. 1 al 4
R. Manz: Die Fröhliche Klarinette, Schott. Núms. 11, 12, 14, 15, 17 i 19
Música de cambra: Duets, Trios i Quartets
R. Manz: Duets,Trios i Quartets núms. 9, 10, 13, 20 i 23, Schott
Mecanisme i tècnica
G. Dangain: Cahier de gammes, Billaudot. Escales diatòniques, terceres i terceres dobles, Fins a 2 alteracions
Escala cromàtica. Del mi2 fins al do5
Estudis
G. Dangain: L’ABC du jeune clarinettiste (2n volum), Billaudot. De la lliçó 1 a la 3
J. Lancelot: 20 études faciles, Billaudot. De l’estudi num. 1 al 11
Obres
J. Lancelot, H. Classens: La clarinette classique (vol. A), Combre. Del núm. 14 al 25
J. Lanning: Making The Grade 1/2, Chester Music. A partir de Sarabande
J. Davies, P. Reade: First book of clarinet solos, Faber Music. Núms. 5, 6, 7 i 8
R. Manz: Die Fröhliche Klarinette, Schott. Núms. 13, 16, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, i 29
Música de cambra: Duets, Trios i Quartets
P. M. Stouffer: Easy six for two, Kendor Music
Mecanisme i tècnica
G. Dangain: Cahier de gammes, Billaudot. Fins a tres alteracions: escales diatòniques, terceres, terceres dobles, acords perfectes
Escala cromàtica: Del mi2 fins al mi5
Estudis
G. Dangain: L’ABC du jeune clarinettiste (2n volum), Billaudot. De la lliçó 4 a la 11
J. Lancelot: 20 études faciles, Billaudot. De l’estudi núm. 12 al 20
Obres
J. Lancelot, H. Classens: La clarinette classique (vol. B), Combre
H. Ferguson: Four short pieces, Boosey & Hawkes. 1r moviment
R. Grimal: Serenata de otoño, Boileau
Nöel-Gallon: Les comtemporains ecrivent pour les instruments à vent (Vol. 1). “Cantabile”, Billaudot
J. Lanning: Making the grade 3, Chester Music. Fins a “He ain’t heavy’s he’s my brother”
J. Davies, P. Reade: First book of clarinet solos, Faber Music. Núms. 9, 10, 11, 19, 18 i 20
Música de cambra: Duets, Trios i Quartets
F. Weber, A. Ostling: Duets for clarinet students, Núms. 1, 3, 4 i 5
Mecanisme i tècnica
G. Dangain: Cahier de gammes, Billaudot. Fins a 4 alteracions: tots els apartats
Escala cromàtica: Del mi2 fins al sol5
Estudis
G. Dangain: L’ABC du jeune clarinettiste (2n volum), Billaudot. De la lliçó 12 a la 14
J. Lancelot: 25 études faciles et progressives (5, 10, 15, 20; 7, 9, 17, 22, 24), Edicions Musicals Transatlantiques
Obres
J. Lancelot i H. Classens: La clarinette classique (vol. C), Combre. Núms. 3, 4, 6, 7, 13, 17, 18, 19
X. Boliart: Tres estiuenques (2n moviment), MF
J. M. Defaye: Suite mineral, Leduc. Vol. 1: Diorite Orbiculaire Vol. 2: Malachite Vol. 3: Lapis-Lazuli
P. Degenne: Pastourelle, Leduc
M. Delgiudice: Allegretto, Leduc. 2n mov. de la Pastourelle
P. M. Dubois: Mini-ranch, Lido Melodies
P. M. Dubois: Romance, Leduc
Nöel-Gallon: Les contemporains écrivent pour les instruments à vent (Vol. 1), Billaudot. Cantabile
R. Grimal: Nostalgia, Boileau
R. Grimal: Serenata de otoño, Boileau
J. X. Lefèvre: Sonata Núm. 1 en Si b Major, Oxford University Press (1r moviment)
J. X. Lefèvre: Sonata Núm. 2 en Sol menor, Oxford University Press (3r moviment)
J. X. Lefèvre: Sonata Núm. 3 en Fa Major, Oxford University Press (3r moviment)
A. Planàs: Fervorosa, Boileau
A. Roussel: Aria, Leduc
J. Davies, P. Reade: First book of clarinet solos, Faber Music. Núms. 12, 13, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 i 28
J. Lanning: Making the grade 3, Chester Music. A partir d’“America”
Música de cambra: Duets, Trios i Quartets
F. Weber, A. Ostling: Duets for clarinet students. Del núm. 6 al 16
L’especialitat de fagot està dividida en sis cursos en el Grau Elemental. Al llarg dels diferents cursos els/les alumnes han de preparar un seguit de peces i participar en les diferents formacions del Conservatori i del departament pensades per al desenvolupament musical de l’estudiant.
A l’aula de fagot, degut a la mida de l’instrument, l’alumne/a comença a familiaritzar-se amb les tres característiques comunes als instruments de vent (columna d’aire, digitacions i articulació) per mitjà de la flauta de bec. El canvi de fagot es farà en funció del desenvolupament físic de l’alumnat. Generalment a tercer curs.
En els continguts per cursos es treballa la respiració diafragmàtica, la formació i emissió del so, la correcta posició del cos, l’afinació, articulació, digitació, interpretació, repertori, o la iniciació a la construcció de canyes.
Pel que fa als criteris d’avaluació, la classe individual proporciona la informació necessària per a realitzar una avaluació continuada del progrés de l’alumne/a. L’audició en públic és, a més, l’espai periòdic per desenvolupar la memòria, la interpretació, l’autocontrol i els rudiments inherents a la vessant d’espectacle que té la música.
L’objectiu al finalitzar els sis cursos és que l’alumne/a gaudeixi de la música i assoleixi el nivell necessari per a realitzar amb garanties l’examen per accedir als estudis de Grau Professional si ho desitja. La metodologia i el repertori seran adaptatius durant els cursos al desenvolupament individual, tarannà particular, gustos musicals, però procurant en tot moment complir amb uns mínims i que l’alumna/e aprengui i construeixi el seu coneixement musical i de instrument d’una manera sòlida i equilibrada.
Sara Pares i Masdevall
Cap de departament de música antiga | Música endins | Educació Corporal | Flauta de Bec | FagotLaura Serra i Garcia
Agrupacions Instrumentals i Corals | FagotRepertori
Les obres incloses en aquest llistat són una mera referència i poden ser permutades per altres obres de nivell similar.
Degut a la mida del fagot, els/les alumnes de primer i segon curs s’introdueixen en el que és un instrument de vent a partir de la flauta de bec. Amb aquest instrument comencen a familiaritzar-se amb la columna d’aire, les digitacions i l’articulació, que són els tres elements comuns en tots els instruments de vent.
Segons quina sigui l’edat i la constitució física de l’alumnat, el fagot pròpiament es començarà a segon o tercer curs de grau elemental, i fins i tot eventualment a quart.
Material de treball
Aprende tocando el fagot, de Peter Wastall / Boosey & Hawkes
A tune a day
Going solo bassoon
Razzamajazz
Team woodwind bassoon
Bassoon School, de Julius Weissenborn
The really easy bassoon book
Cello for beginners
Material de treball
Aprende tocando el fagot, de Peter Wastall / Boosey & Hawkes
A tune a day
Going solo bassoon
Razzamajazz
Team woodwind bassoon
Bassoon School, de Julius Weissenborn
The really easy bassoon book
Cello for beginners
Material de treball
Aprende tocando el fagot, de Peter Wastall / Boosey & Hawkes
A tune a day
Going solo bassoon
Razzamajazz
Team woodwind bassoon
Bassoon School, de Julius Weissenborn
The really easy bassoon book
Cello for beginners
”Four sketches” per a fagot i piano, de G. Jacob
”Sérenade” de Reutter
Material de treball
Aprende tocando el fagot, de Peter Wastall / Boosey & Hawkes
Fagottschule, de Julius Weissenborn
Team woodwind bassoon
The really easy bassoon book
”Vieille chanson a boire”, de E. Goosens
Fantasia, de Bariller
Romanza apassionata, de C.M. von Weber
Miscellany for bassoon vol.I
“A peacefull peace, a Little vals” i “L’après-midi d’un dinosaure”, de G. Jacob
Arioso & Humoreske, de J. Weissenborn
Scherzo op.55, de J. Hall
Waltz, de M. Rose
Sonata (1r i 2n mov.), de B. Marcello
Toccatina, de Gabaye
Soir à Saint Emilion, de H.Sauguet
Classical Album /Ed. Bosey & Hawkes
“L’Elefant”, de Carnaval dels animals, de C. Saint-Saens
L’especialitat d’oboè està dividida en sis cursos en el Grau Elemental. Al llarg dels diferents cursos els/les alumnes han de preparar un seguit de peces i participar en les diferents formacions del Conservatori i del departament pensades per al desenvolupament musical de l’estudiant.
En els dos primers cursos l’alumnat s’introdueix en l’instrument i la música a través de cançons populars adequades a la seva capacitat física i cognitiva, i en els següents, ja és treballa amb metodologia, estudis, obres amb piano i obres per a conjunt (duos i trios).
Els continguts generals, a desenvolupar en els sis anys d’elemental, inclouen treballar la posició, respiració, registre i digitació; sonoritat i dinàmiques, afinació, articulació i atacs, velocitat, metodologia de treball, conjunt instrumental, audicions i concerts, treballar la vessant d’espectacle que té la música, repertori i estils, lectura, funcionament i morfologia de l’instrument, anàlisi i vocabulari, i atenció a les actituds, valors i normes necessàries per al correcte desenvolupament de l’alumne/a i de l’aula.
L’objectiu al finalitzar els sis cursos és que l’alumne/a gaudeixi de la música i assoleixi el nivell necessari per a realitzar amb garanties l’examen per accedir als estudis de Grau Professional si ho desitja. La metodologia i el repertori seran adaptatius durant els cursos al desenvolupament individual, tarannà particular, gustos musicals, però procurant en tot moment complir amb uns mínims i que l’alumna/e aprengui i construeixi el seu coneixement musical i de instrument d’una manera sòlida i equilibrada.
Berta Gasull i Altisent
OboèPau Roca i Carreras
OboèRepertori
Mètodes
Kember&Ramsden&Purton - Déchiffrage pour le hautbois 1 – mètode. (Exercicis, duets amb el professor, obres amb acompanyament de piano).
Mètode: Look, listen and learn 1. De haske. (Exercicis, duets amb el professor i cançons amb acompanyament de CD).
Cançons populars
Ara ve Nadal
Plou i fa sol
Sol solet
Cargol treu banya
El gegant del pi
La lluna, la pruna
El patufet
Frère Jacques
La pastoreta
Margarideta
Mètodes
L’ABC du jeune hautboiste, Cahier 1. Michel Giot. Ed. Billaudot.
L’ABC du jeune hautboiste, Cahier 3. 20 acompagnements de piano (Complément des cahiers 1 et 2). Michel Giot. Ed. Billaudot.
Aprèn tocant l’oboè. Peter Wastall. Ed. Boosey Hawkes.
Méthode d’hautbois. Niverd Pierlot. Ed. Billaudot.
Méthode. Pour le début du hautbois. Fernand Gillet. Ed. Leduc.
Mètode. Look, listen and learn 1. De haske. (CD)
Reculls (diversos autors)
Oboerimisik für anfanger. Ed. Budapest.
Spielbuch 1. Cançons amb piano, duets i trios. Bettina Doemens i Ursula Maiwald. Ed. Schott.
Oboe music to enjoy. Vol. 1 i 2. Ed. Nova Music.
Caurette et Classens - Le Hautbois Classique, Vol. A. Per a oboè i piano.
Obres amb piano
The Really Easy Oboe Book. Robert Hirichliffe. Ed. Faber Music.
Easy music series. Christopher Norton. Ed. Boosey Hawkes.
Duets i trios
Ich spiele... was spielst du?. Melodies per oboè i baix. Autors diversos. Ed. Zimmermann-Frankfurt.
Spielbuch 1. Bettina Doemens i Ursula Maiwald. Ed. Schott.
Mètodes
L’ABC du jeune hautboiste, Cahier 1. Michel Giot. Ed. Billaudot.
L’ABC du jeune hautboiste, Cahier 3. 20 acompagnements de piano (Complément des cahiers 1 et 2). Michel Giot. Ed. Billaudot.
Aprèn tocant l’oboè. Peter Wastall. Ed. Boosey Hawkes.
Mètode. Look, listen and learn 1. De haske. (CD)
Estudis
Études et sonates pour hautbois. 1r volum. H.Brod. Ed. Leduc.
Reculls (diversos autors)
Oboemusik fùr anfanger. Ed. Budapest.
Spielbuch. 1. Cançons amb piano, duets i trios. Bettina Doemens i Ursula Maiwald. Ed. Schott.
Oboe music to enjoy. Ed. Nova Music.
Caurette et Classens - Le Hautbois Classique, Vol.A. Per a oboè i piano.
Caurette et Classens - Le Hautbois Classique, Vol.B. Per a oboè i piano.
Obres amb piano
The Really Easy Oboe Book. Robert Hinchliffe. Ed. Faber Music.
Easy music series. Christopher Norton. Ed. Boosey Hawkes.
Panis Angelicus. C. Franck. Ed. Nova Music.
Duets i trios
Fuvoladuók II. Edited by Z. Jeney. Diversos autors. Ed. Musica Budapest.
Spielbuch 1. Bettina Doenens i Ursula Maiwald. Ed. Schott.
Material de treball
Aprende tocando el fagot, de Peter Wastall / Boosey & Hawkes
A tune a day
Going solo bassoon
Razzamajazz
Team woodwind bassoon
Bassoon School, de Julius Weissenborn
The really easy bassoon book
Cello for beginners
”Four sketches” per a fagot i piano, de G. Jacob
”Sérenade” de Reutter
Exercicis
La téchnique du hautbois. Étude rationelle des gammes, 1a part. L.Bleuzet. Ed. Leduc.
Mètodes
Méthode complète de hautbois. Vol.II. Appolon Marie-Rose Barret. Ed. Leduc.
Mètode. Look, listen and learn 2. De haske. (CD)
Estudis
Études progressives. Exercicis d’articulation pour hautbois. 2a part. J.Sellner. Ed. Billaudot.
50 Études faciles et progressives pour hautbois. Cahier 1. G.Lacour. Ed. Billaudot.
Études et sonates pour hautbois. lr volum. H.Brod. Ed. Leduc.
80 Graded Studies for oboe. Book one. John Davis & Paul Harris. Faber Edition.
60 estudis fàcils. Pushechnikov, E.A. Ed. Breitkopf.
Reculls (diversos autors)
First book of oboe solos. Autors diversos. Per oboè i piano. Ed. Faber.
Airobics (àlbum). P.Verrall. Ed. Simroch, Londres.
Classical Album. A.Willer. Ed. Boosey, Londres.
Caurette et Classens - Le Hautbois Classique, Vol.C. Per a oboè i piano.
Obres amb piano
Tango. Albéniz - Lanning. Ed. Fentone. Northants.
Berceuse. Albéniz, Isaac. Ed. Leduc.
Ancelin, Pierre. Garrigue. Ed. Ouvrières.
Barlow, Wayne. The Winter’s Passed. Ed. Eastman Mus.
Debussy, Claude. Le petit nègre. Ed. Zimmerman.
Three Elizabethan Pieces. H.Craxton. Ed. Oxford, Londres.
La Grande Misère. P.Degenne. Ed. Leduc.
Pièce. G.Fauré. Ed. Leduc.
Pièce V. C.Frank. Ed. Leduc.
Panis Angelicus. Frank - Reid. Ed. Nova Music, Sussex.
Summertime. Gershwin - Reid. Ed. Nova Music, Sussex.
Granados, Enric. Two poetic scenes. Ed. Westerninter. Music.
Grieg, Edvard. Chanson de solveig. Ed. Fentone.
Tunefül Pieces for Study and Performance for oboe and piano, Op.58. Richard Hofmann. Ed. Universal Edition.
Prélude. P.Houdy. Ed. Leduc.
Jacobs, Gordon. Interludes. Ed. Emerson.
Joubert, Claude-Henry. Ballade de la Fleur Novele. Ed. Robert Martin.
Andante et Musette. E.Marcelin. Ed. Leduc.
Massià, Joan. Rigoudon. Ed. J.Massià/E. Climent.
Chantefable. M.Mériot. Ed. M. Combre, Paris.
Morricone, Ennio. Gabriels oboe. Ed. Golden River Mus.
Pierné, Gabriel. Pièce en sol m op.5. Ed. Leduc.
Reger, Max. Romanze. Ed. Breitkopf.
Pavan and dance. Alec Rowley. Ed. Boosey & Hawkes.
Saint-Säens, Camille. Le cygne. Ed. Ensemble Mus.
Gymnopédies. Satie - De Smet. Ed. Fentone - Northants.
Sor, Fernando. La romanesca. Ed. Schott.
Zarabanda i Minué. Murcia - Zamacois. Ed. Boileau.
Españoleta. Sanz - Zamacois. Ed. Boileau.
Milan, Luís de i Sanz, Gaspar - Zamacois, Joaquim. Pavana i Folías. Ed. Boileau.
Musica antiga
Berceuse (en rondeau). Couperin. Ed. Leduc.
Cèlebre Largo (de l’òpera Xerxes). Haendel - Brisset. Ed. Billaudot.
Babell, William. Sonata en sol m. Ed. Oxford Univ.
Bach-Bleuzet. Bourrée. Ed. Leduc.
Bach-Gounod-Reid. Ave maria. Ed. Nova Music.
Corelli, Arcangelo. Concert núm. 2. Ed. Bossey & Hawkes.
Geminiani, Francesco. Sonata en mi m. Ed. Oxford Univ. Press.
Haendel, Georg Friedrich. Concert núm. 1. Ed. Bossey & Hawkes.
Haendel, Georg Friedrich. Concert núm. 2. Ed. Bossey & Hawkes.
Haendel, Georg Friedrich. Sonata núm. 1 en sib m. Ed. Bärenreiter.
Loillet de Gant, Jean Baptiste. Sonata in g major. Ed. International Music Company.
Marcello, Benedetto. Largo i allegretto. Ed. Chester Music.
Telemann, Georg Philipp. Partita núm. 2 per a oboè. Ed. Bärenreiter.
Concert en Mim. Telemann.
Cinc Suites fàcils del Barroc - Anònim. Ed. Schott 2610 Mainz.
Anònim. 18 Danses catalanes del segle XVIII. Ed. Tritó.
Duets i trios
Fuvoladuók II. Edited by Z.Jeney. Diversos autors. Ed. Musica Budapest.
Spielbuch 1. Bettina Doemens i Ursula Maiwald. Ed. Schott.
L’especialitat de percussió està dividida en sis cursos en el Grau Elemental. S’estudien i es van introduint els instruments a mesura que es va produint el desenvolupament físic i cognitiu de l’alumne/a. Els instruments de percussió d’elemental són la caixa, el piano, el xilòfon, les timbales, la bateria, instruments d’orquestra (bombo, plats pandereta, triangle), djembé, cajón, entre d’altres. Al llarg dels diferents cursos els/les alumnes han de preparar un seguit de peces i participar en les diferents formacions del Conservatori i del departament pensades per al desenvolupament musical de l’estudiant.
A través de les classes individuals es farà una avaluació continuada que ha de permetre mesurar la capacitat d’interpretació musical i tècnica. A més, es tindran en compte la motivació, l’interès de l’alumna/e i els pares en l’aprenentatge musical, els hàbits d’estudi, aprendre a estudiar (autonomia), l’adaptació al centre, el professor i els companys.
Al llarg del curs es fan tres audicions amb públic que serviran per avaluar les capacitats musicals, tècniques i de gestió emocional de l’alumna/e.
Durant el curs també s’avalua la posició del cos i la relaxació, agafar les baquetes correctament (cada instrument té les seves especificitats i les baquetes s’han d’agafar d’una determinada manera per a produir el so i rebot correcte), l’articulació (diferent per a cada instrument), lloc correcte on tocar l’instrument, moviment continu i de desplaçament (relacionat amb la relaxació i eina bàsica per a produir un so ric en timbres, a més de ser l’eina tècnica més important per tocar amb claredat), la lectura rítmica i melòdica, la creativitat i la improvisació, la memorització, la lectura a vista, la capacitat de tocar amb altres companys i/o professor, tenir cura del material de l’aula (instruments) i del material personal (baquetes i llibres).
El objectius generals que es treballen inclouen la posició corporal, el control i subjecció de les baquetes en cada instrument, possibilitats sonores, articulacions i desenvolupament tècnic, velocitat, interpretació (matisos, tempo agògic, caràcter...), creativitat i improvisació, lectura, concentració i atenció selectiva, respecte pels instruments, professor i companys, l’audició com a eina per desenvolupar les habilitats interpretatives, tècniques i de control emocional.
L’objectiu al finalitzar els sis cursos és que l’alumne/a gaudeixi de la música i assoleixi el nivell necessari per a realitzar amb garanties l’examen per accedir als estudis de Grau Professional si ho desitja. La metodologia i el repertori seran adaptatius durant els cursos al desenvolupament individual, tarannà particular, gustos musicals, però procurant en tot moment complir amb uns mínims i que l’alumna/e aprengui i construeixi el seu coneixement musical i dels instruments d’una manera sòlida i equilibrada.
Sebastià Bel i Domènech
Cap Departament de Vent i Percussió | PercussióRepertori
ANDREU, Maria. Do Re Mi. DINSIC publicacions musicals.
JOAQUÍN I PLANES, Xavier. Percussió 1. DINSIC publicacions musicals, 1995.
Llenguatge musical Iniciació 1. Publicacions de la Abadia de Montserrat.
ANDREU, Maria. Do Re Mi. DINSIC publicacions musicals.
DOMÈNECH, Raül; MEDINA, Jorge. Percuaderno 1. Edicions Tot per L’aire.
JOAQUÍN I PLANES, Xavier. Percussió 1. DINSIC publicacions musicals, 1995.
TUCK, Kevin. 7 great peaces for Percussion. www.KTpercussion.com, 2004.
BARRATT, Carol. Bravo! Percussion. Book I-II. Boosey and Hawkes, 1996.
DOMÈNECH, Raül; MEDINA, Jorge. Percuaderno 1. Edicions Tot per L’aire.
JANSEN, Michael. Método de Percusión 1. Rivera editores, 2002.
BOMHOF, Gert. Mèthode de percussions à clavier 1. De Haske percussion series, 1999.
BARRATT, Carol. Bravo! Percussion. Book I-II. Boosey and Hawkes, 1996.
BOMHOF, Gert. Mèthode de percussions à clavier 1. De Haske percussion series, 1999.
JANSEN, Michael. Método de Percusión 2. Rivera editores, 2002.
BARRATT, Carol. Bravo! Percussion. Book I-II. Boosey and Hawkes, 1996.
BOMHOF, Gert. Mèthode de percussions à clavier 1. De Haske percussion series, 1999.
JANSEN, Michael. Método de Percusión 3. Rivera editores, 2002.
BARRATT, Carol. Bravo! Percussion. Book I-II. Boosey and Hawkes, 1996.
BOMHOF, Gert. Mèthode de percussions à clavier 1. De Haske percussion series, 1999.
JANSEN, Michael. Método de Percusión 3 i 4. Rivera editores, 2002.
Tens algun altre dubte?
Contacta’ns i t’ho resoldrem.